Als je met het hele team leerplandoelen concreet maakt voor de lespraktijk, krijg je een zicht op wat er te leren valt, werk je aan onderlinge samenhang en continuïteit en verbind je de doelen in een gedeelde taal. Zo zet je ook belangrijke stappen in functie van een optimale leerlingenbegeleiding en kwaliteitszorg.
Het DKO-kompas zet jouw academie op weg om de onderwijsdoelen, basiscompetenties en beroepskwalificaties te vertalen naar je artistiek-pedagogisch project. Het helpt je om leerplandoelen te concretiseren naar je eigen lessen. Het DKO-kompas is een inspirerend en handig instrument voor elk leerplan van het deeltijds kunstonderwijs.
Leraren in het DKO krijgen soms te maken met leerlingen die zich niet goed in hun vel voelen. De leerlingen ervaren psychische of sociale moeilijkheden. Tijdens een interactief webinar geeft een pedagogisch begeleider CLB antwoord op al jouw vragen.
Het Speelveld is een open leerplan dat uitnodigt tot onderzoek. Niets staat vast. Het laat ruimte aan het academieteam voor overtuigingen, eigen invulling en verbeelding.
Heb je nood aan een teamvorming op maat van jouw academie? Wij bekijken samen met jou de mogelijkheden!
Dit ontmoetingsmoment is geen vorming, maar een informeel overleg waarbij leraren leren met en van elkaar. De pedagogisch begeleider modereert het gesprek.
Ontmoetingsdag over hoe je leerlingen begeleid met het selecteren, presenteren en verdedigen van hun werk?
In dit ontmoetingsmoment verduidelijken we het onderscheid tussen de verschillende opdrachtstijlen en bespreken we de mogelijke voor- en nadelen en de valkuilen.
Dit ontmoetingsmoment is geen vorming, maar een informeel overleg waarbij leraren leren met en van elkaar. De pedagogisch begeleider modereert het gesprek.