Steeds meer leerlingen met autisme, ADHD, dyspraxie of DCD vinden hun weg naar het deeltijds kunstonderwijs. Hoe zorg je ervoor dat zij zich optimaal kunnen ontplooien? Welke tools werken écht en hoe zet je ze in? Ontdek het in onze smaakmaker!
In bijna elke klas of atelier zitten wel één of meerdere leerlingen met autisme, ADHD, dyslexie of DCD.
Tijdens deze sessie ontdek je via ervaringsgerichte oefeningen, getuigenissen en praktijkvoorbeelden welke uitdagingen dat met zich meebrengt én hoe je deze leerlingen zo goed mogelijk kan ondersteunen.
Je leert lessen vormgeven die toegankelijk zijn voor een brede groep leerlingen, zodat iedereen zo goed mogelijk tot leren komt.
Deze smaakmaker is voornamelijk bedoeld voor leraren die kennis willen maken met diverse leer- en ontwikkelingsstoornissen.
Titel | Locatie en lesgever | Datum en uren |
---|---|---|
Titel Iedereen een eerlijke kans! Lesgeven aan leerlingen met zorgnoden in het DKO. |
Locatie en lesgever
Huis Madou
Elke Couvreur, Kim Pauwels |
Datum en uren
vrijdag 7 november 2025
09:30 - 12:30 |
Type | Tarief |
---|---|
Type Leden | Tarief 70 euro |
Type Niet-leden | Tarief 77 euro |
DLLB C1 1000
Smaakmaker
Sessie van een halve dag in Huis Madou
Online aansluiten bij deze fysieke sessies is niet mogelijk.
Ervaar je omgaan met kinderen en jongeren in conflict en crisis als niet evident en soms zelfs moeilijk? Dan is LSCI (Life Space Crisis Intervention) een verbale interventiemethodiek die jou hierbij kan helpen. Door middel van een gesprek met het kind of de jongere tijdens een crisismoment of direct erna, benut je een crisis als leermoment. Je maakt zowel de gevoelens als het gedrag van het kind of de jongere bespreekbaar met volgende doelen: gedragsverandering, groter zelfvertrouwen, minder angst en meer begrip en inzicht in eigen gevoelens en in eigen en andermans gedrag.