Nieuw onderzoek bevestigt dat de kennis van wiskunde in het basisonderwijs in Vlaanderen daalt. Ook de resultaten van de OVSG-toets wijzen al jaren in die richting. De ontwikkeling van nieuwe eindtermen en leerplannen biedt een unieke kans tot verbetering. OVSG pleit voor minder abstract onderwijs en meer ruimte voor praktische toepassingen.
Samen met jouw schoolteam het nieuwe leerplan Leer Lokaal ontdekken en toepassen vanuit de focus wiskunde, STEM, digitale geletterdheid, Nederlands.
BrusselOnze miniwijzers bieden ondersteuning bij de zorgzame gesprekken over het onderwijsaanbod en redelijke aanpassingen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. De miniwijzers, opgesteld per leergebied, reiken pedagogisch-didactische suggesties aan voor iedere fase van het zorgcontinuüm. Deze suggesties zijn gebaseerd op inzichten uit de praktijk, de literatuur en onderwijsonderzoek.
Ontdek de toekomst van onderwijs met Leer Lokaal! Ben je klaar om de nieuwsgierigheid van jongeren te prikkelen en hen te laten kennismaken met de opwindende wereld van wiskunde? De ontwikkelaars van het leerplan Leer Lokaal SO nodigen je uit voor een boeiende infosessie over wiskunde. Deze sessie is bedoeld voor leraren en onderwijsprofessionals die streven naar een innovatieve en betekenisvolle wiskunde-educatie voor hun leerlingen in de A-stroom. Je ontdekt hoe je met dit leerplan concreet werkt aan sleutelcompetentie 6.
Versterk je didactisch handelen met het handelingsmodel als rode draad. Locatie: Genk
GenkVersterk je didactisch handelen met het handelingsmodel als rode draad. Locatie: Vorselaar
VorselaarVersterk je didactisch handelen met het handelingsmodel als rode draad. Locatie: Aartselaar
AartselaarVersterk je didactisch handelen met het handelingsmodel als rode draad. Locatie: Brasschaat
Brasschaat