Leerlingen groeien op met laptops, tablets en smartphones. Hoe leer jij deze ‘digital natives’ wijs omgaan met de stroom aan informatie en constante bereikbaarheid? Digitale geletterdheid met tips voor jouw klaspraktijk en ook voor schoolteams.
Maak kennis met enkele digitale tools die je doelgericht en efficiënt kan inzetten in je klas, gekoppeld aan 12 kenmerken voor een effectieve didactiek. Vanuit wetenschappelijk onderzoek leer je wat goed werkt in de praktijk en hoe je deze principes kan toepassen in de klas.
Maak kennis met enkele digitale tools die je doelgericht en efficiënt kan inzetten in je klas, gekoppeld aan 12 kenmerken voor een effectieve didactiek. Vanuit wetenschappelijk onderzoek leer je wat goed werkt in de praktijk en hoe je deze principes kan toepassen in de klas.
Maak kennis met enkele digitale tools die je doelgericht en efficiënt kan inzetten in je klas, gekoppeld aan 12 kenmerken voor een effectieve didactiek. Vanuit wetenschappelijk onderzoek leer je wat goed werkt in de praktijk en hoe je deze principes kan toepassen in de klas.
Handelingsgericht werken maakt effectief onderwijs en effectieve leerlingenbegeleiding concreet, zodat onderwijsprofessionals beter met overeenkomsten en verschillen tussen leerlingen kunnen omgaan. Werk je handelingsgericht, dan focus je op succeservaringen voor alle leerlingen in de academie.
Als leerkracht bouw je je leerstof vanuit het leerplan op. Handboeken en de daarbij horende hulpmiddelen kunnen je daarin ondersteunen. Ga bij je keuze voor een bepaald handboek steeds na of het leerplan dat als basis voor het werk werd gebruikt volledig, evenwichtig en samenhangend wordt afgedekt, en het handboek oog heeft voor de verschillende beheersingsniveaus.
Een leerlijn is een beredeneerde opbouw van tussendoelen, inhouden en activiteiten die naar een einddoel leiden. Het doel is eenvoudig – over de vakken, leerjaren en graden heen een consistente competentieopbouw garanderen. Het is dus van belang deze leerlijnen met het hele schoolteam op te stellen.
Dit contactmoment is een informeel overleg waarbij leraren leren met en van elkaar. De pedagogisch begeleider modereert het gesprek.
Dit contactmoment is een informeel overleg waarbij leraren leren met en van elkaar. De pedagogisch begeleider modereert het gesprek.
Dit contactmoment is een informeel overleg waarbij leraren leren met en van elkaar. De pedagogisch begeleider modereert het gesprek.
Dit contactmoment is een informeel overleg waarbij leraren leren met en van elkaar. De pedagogisch begeleider modereert het gesprek.
Dit contactmoment is een informeel overleg waarbij leraren leren met en van elkaar. De pedagogisch begeleider modereert het gesprek.