Je ziet welke aanpak kan werken voor kinderen bij wie de preventieve aanpak op schoolniveau onvoldoende is. Je raakt bedreven in het in kaart brengen van moeilijk gedrag. We gaan samen op zoek naar wat het kind precies nodig heeft om dat moeilijk gedrag te stoppen en hoe jij als leraar daar een cruciale rol in speelt.
De focus ligt op fase 1 van het zorgcontinuüm: de verhoogde zorg.
Deze vorming situeert zich binnen leerlingenbegeleiding - domein psychisch en sociaal functioneren.
Tijdens deze vorming leer je:
| Titel | Locatie en lesgever | Datum en uren |
|---|---|---|
| Titel Verhoogde zorg gedrag |
Locatie en lesgever
Huis Madou
Loes Mermans |
Datum en uren
donderdag 26 maart 2026
09:00 - 12:00 |
| Type | Tarief |
|---|---|
| Type Leden | Tarief 70 euro |
| Type Niet-leden | Tarief 77 euro |
BLLB C7 1000
Smaakmaker
Sessie van een halve dag in Huis Madou Brussel.
Online aansluiten bij de fysieke sessie is niet mogelijk.
Leerlingen kunnen het leraren soms echt moeilijk maken. Doen ze moeilijk of hebben ze het moeilijk? Leer sterk inzetten op brede basiszorg opdat je zoveel mogelijk gedragsproblemen op school kan voorkomen. De focus ligt op preventie.
Dit webinar situeert zich binnen leerlingenbegeleiding - domein psychisch en sociaal functioneren.
Ervaar je omgaan met kinderen en jongeren in conflict en crisis als niet evident en soms zelfs moeilijk? Dan is LSCI (Life Space Crisis Intervention) een verbale interventiemethodiek die jou hierbij kan helpen. Door middel van een gesprek met het kind of de jongere tijdens een crisismoment of direct erna, benut je een crisis als leermoment. Je maakt zowel de gevoelens als het gedrag van het kind of de jongere bespreekbaar met volgende doelen: gedragsverandering, groter zelfvertrouwen, minder angst en meer begrip en inzicht in eigen gevoelens en in eigen en andermans gedrag.