Leerlingen leren lezen en ervoor zorgen dat ze aan lezen plezier beleven. Dát is ook jouw taak als leraar. Toch komen heel wat kinderen niet tot écht diep lezen.
Jouw leerlingen aanvankelijk en vloeiend leren lezen is één van de belangrijkste basisvaardigheden. Leren lezen start met ontluikende geletterdheid in de kleuterschool.
Je bouwt hierop verder in het eerste leerjaar door aanvankelijk lezen sterk op het uurrooster te plaatsen.
Vanaf het tweede leerjaar zet je in op voortgezet en vloeiend lezen en promoten we het klasdoorbrekend lezen. Zo speel je in op de leeshonger van elk kind. Motiveer leerlingen om een boek te lezen naar keuze en zorg ervoor dat ze in een leesflow komen.
En praten over boeken… dat werkt!
Je maakt de koppeling met het leerplan Leer Lokaal door leerlijnen en doelen te verkennen.
Leraren lager onderwijs, zoco, directie
Tijdens deze vorming leer je:
Prijs voor leden | Prijs voor niet-leden | Sessietijd | Cursuscode | |
---|---|---|---|---|
Team tot en met 20 deelnemers | 645 euro | 709,5 euro | 3 uur | BLEZ BC |
Vanaf de 21ste deelnemer | 30 euro per extra deelnemer | 33 euro per extra deelnemer | 3 uur | BLEZ BC |
Vanaf eind april zijn er verschillende plandagen waarop de aanvragen verdeeld worden onder de lesgevers. Zij nemen daarna zo snel mogelijk contact op om jouw aanvraag verder te bespreken en de datum definitief vast te leggen. De laatste plandag is op vrijdag 7 juni 2024.
Teamvorming
Bij jou op school tijdens een pedagogische studiedag
Begrijpend lezen is geen geïsoleerd vak binnen onze leergebieden. Met de methodiek DENK! maak je een verbinding tussen authentiek boekmateriaal, rijke teksten, taal en ‘Ik en de wereld’. Je bouwt verder op de inhouden van DENK! lezen met begrip (sessie 1).