Filters

Actieve filters Wis filters

Zoeken

Actieve filters Wis filters
6 resultaten
Professionalisering

Rondom rOK - Referentiekader Onderwijskwaliteit

Via een interactief spel maak je kennis met het Referentiekader voor Onderwijskwaliteit (rOK) en verdiep jij je in de wijze waarop je de kwaliteit in je school kan verbeteren.

Meer info
Professionalisering

Regionale ontmoetingsdag voor directies

Ontdek onze jaarlijkse Ontmoetingsdag, een moment voor directies om bij te leren, elkaar te inspireren en te netwerken.

Meer info
Taak

Deelnemen aan lerende netwerken

De begeleidingsdiensten van OVSG, GO!, Katholiek Onderwijs Vlaanderen en Provinciaal Onderwijs Vlaanderen bundelen de krachten om samen, netoverschrijdend en Vlaanderenbreed acties en projecten uit te rollen voor het volwassenenonderwijs. Ook Ligo, de vroegere centra voor basiseducatie, werkt voor bepaalde thema’s mee.

Meer info
Taak

Beleid op leerlingenbegeleiding in deeltijds kunstonderwijs uitwerken

Hoewel het deeltijds kunstonderwijs niet is opgenomen in het decreet leerlingenbegeleiding, biedt dit decreet heel wat inspiratie over leerlingenbegeleiding in de academies. We werkten een bundel uit met de doorvertaling van het decreet leerlingenbegeleiding naar het deeltijds kunstonderwijs. Deze inzichten ondersteunen de manier waarop academies de kwaliteitsverwachtingen uit het rOK en de verwachtingen uit het decreet deeltijds kunstonderwijs kunnen waarmaken.

Meer info
Taak

Beleid op artistieke en cognitieve begaafdheid in deeltijds kunstonderwijs uitwerken

Niet alleen leerlingen die het moeilijker hebben of zwakker presteren, maar ook artistiek of cognitief sterk begaafde leerlingen hebben specifieke onderwijsbehoeften. Het is belangrijk om ook hun noden te (h)erkennen en hier met een aangepast aanbod op in te spelen. Want ook voor hen moet het onderwijs voldoende uitdagend zijn.

Meer info
Taak

Sterk SES- of GOK-beleid voeren

Het Rad voor Kansenbevordering helpt je als school- en academieteam een kwalitatieve analyse te maken van het huidige (kans)armoedebeleid of gelijke-onderwijskansenbeleid. Met de reflectievragen krijg je vanuit meerdere invalshoeken zicht op de groeikansen.

Meer info