Je werkt aan leesonderwijs op jouw school. Je versterkt je eigen vaardigheden en didactiek.
Wil jij ondersteuning bij het vormgeven van je personeels- en professionaliseringsbeleid? Via dit thematraject zet je samen met je kernteam de stap naar een sterker beleid en groei je als team binnen de academie. Schrijf je samen in voor dit traject.
Begrijpend lezen is geen geïsoleerd vak binnen onze leergebieden. Met de methodiek DENK! maak je verbinding tussen authentiek boekmateriaal, rijke teksten, taal en ‘Ik en de wereld’.
Ben je een startende, een ervaren dansleerkracht of een zij-instromer? Wil je jouw didactische vaardigheden naar een hoger niveau tillen en jouw leerlingen inspireren met dynamische danslessen? Neem dan deel aan het traject ‘Dansdidactiek in de praktijk!’
Je leert een kennisrijk thema uitbouwen waarbij je werkt met rijke en authentieke teksten. Deze teksten zijn de basis om met je leerlingen in dialoog te gaan over wat ze gelezen hebben. Je verrijkt hun kennis en woordenschat en je legt verbanden tussen leerinhouden. Lezen wordt betekenisvol, verdiepend én boeiend!
Kleuters zijn van nature nieuwsgierig, onderzoekend en creatief. Dit wakker je in je klas aan door te werken met rijke thema’s en effectieve kleuterdidactiek.
Tijdens dit online contactmoment delen leerkrachten dans ervaringen over didactische werkvormen in de les.