Je werkt aan leesonderwijs op jouw school. Je versterkt je eigen vaardigheden en didactiek.
Wil jij ondersteuning bij het vormgeven van je personeels- en professionaliseringsbeleid? Via dit thematraject zet je samen met je kernteam de stap naar een sterker beleid en groei je als team binnen de academie. Schrijf je samen in voor dit traject.
Begrijpend lezen is geen geïsoleerd vak binnen onze leergebieden. Met de methodiek DENK! maak je verbinding tussen authentiek boekmateriaal, rijke teksten, taal en ‘Ik en de wereld’.
Ben je een startende, een ervaren dansleerkracht of een zij-instromer? Wil je jouw didactische vaardigheden naar een hoger niveau tillen en jouw leerlingen inspireren met dynamische danslessen? Neem dan deel aan het traject ‘Dansdidactiek in de praktijk!’
Je leert een kennisrijk thema uitbouwen waarbij je werkt met rijke en authentieke teksten. Deze teksten zijn de basis om met je leerlingen in dialoog te gaan over wat ze gelezen hebben. Je verrijkt hun kennis en woordenschat en je legt verbanden tussen leerinhouden. Lezen wordt betekenisvol, verdiepend én boeiend!
Kleuters zijn van nature nieuwsgierig, onderzoekend en creatief. Dit wakker je in je klas aan door te werken met rijke thema’s en effectieve kleuterdidactiek.
Tijdens dit online contactmoment delen leerkrachten dans ervaringen over didactische werkvormen in de les.
Hoe loopt de DKO-opleiding Radio maken in jouw academie? Versterk samen met andere verantwoordelijken Radio maken de eigen werking van deze opleiding.
Een sterke mondelinge denk- en taalvaardigheid is cruciaal voor het schoolsucces van elke leerling. In deze vaardigheidssessie verdiepen we ons in de didactiek van taaldenkgesprekken en interactievaardigheden, met als doel de taalontwikkeling en denkvaardigheden van kleuters te versterken. Zo wordt taal een hefboom voor denken, leren en verbinden.
Cognitieve vaardigheden vormen de basis voor levenslang leren en ontwikkelen. In deze sessie leer je hoe cognitieve vaardigheden samenhangen met executieve functies zoals plannen, organiseren en reguleren van gedrag. Het zijn mentale processen die essentieel zijn voor het verwerven en toepassen van kennis.
Ontdek hoe je met een doordachte klasorganisatie en klasmanagement zorgt voor maximale betrokkenheid en leereffecten bij je kleuters en peuters!
Ontdek hoe je je kleuterklas transformeert tot een rijke en geletterde taalomgeving. Hoe stimuleer je ontluikende geletterdheid? Hoe maak je de koppeling tussen klanken en letters?