Anderstalige jongeren kunnen een beroep doen op onthaalonderwijs. Zo bevorderen scholen de Nederlandse taalvaardigheid en de sociale integratie van de anderstalige nieuwkomer. Het onthaalonderwijs omvat een onthaaljaar en een vervolgjaar.
Dit online en interactief contactmoment is een informeel overleg waarbij leraren leren met en van elkaar. De pedagogisch begeleider modereert het gesprek.
Dit online en interactief contactmoment is een informeel overleg waarbij leraren leren met en van elkaar. De pedagogisch begeleider modereert het gesprek.
Loop je binnen je centrum trajecten met anderstalige nieuwkomers en wissel je hierover graag uit met collega’s van andere centra, dan is dit netwerkmoment zeker iets voor jou!
BrusselOok als leerkracht Muziek kom je in contact met niet-Nederlandstalige leerlingen. Hoe pak je het nu al aan, hoe gaan andere leerkrachten ermee om en hoe kan het beter?
Ook als leerkracht Beeldende en Audiovisuele Kunsten kom je in contact met niet-Nederlandstalige leerlingen. Hoe pak je het nu al aan, hoe gaan andere leerkrachten ermee om en hoe kan het beter?
Welk beleid voer je als academie over omgaan met niet-Nederlandstalige leerlingen en ouders? Hoe zorgen andere academies voor een inclusieve leeromgeving?
Ook als leerkracht Woordkunst-drama kom je in contact met niet-Nederlandstalige leerlingen. Hoe pak je het nu al aan, hoe gaan andere leerkrachten ermee om en hoe kan het beter?
Ook als leerkracht Dans kom je in contact met niet-Nederlandstalige leerlingen. Hoe pak je het nu al aan, hoe gaan andere leraren ermee om en hoe kan het beter?
Ervaringen uitwisselen is meer dan alleen kennis delen. Versterk jezelf als OKAN-leerkracht en schrijf je in voor dit netwerk.