Twee dagen in afzondering met andere schoolleiders en beleidsondersteuners om de tijd te nemen dieper inzicht te verkrijgen in de nieuwe minimumdoelen basisonderwijs. Vervolgens ga je aan de slag met de vraag wat deze verandering betekent binnen het bredere beleidskader van de school, en welke concrete aanpassingen er in de praktijk nodig zijn.
In dit seminarie verdiepen we ons specifiek in de minimumdoelen als een nieuwe en essentiële bouwsteen in het beleidsdenken van de school.
Je onderzoekt wat er verandert en gaat praktisch aan de slag over hoe de minimumdoelen te integreren in de school via flexibele inzetbare en planmatige veranderpaden.
Ook randvoorwaarden binnen gedeeld leiderschap en praktische tools om het team actief te betrekken bij analyse en keuzes, helpen de implementatie van deze doelen te verfijnen.
We ontwikkelen samen verder een kader om voortgang en effecten te monitoren. En besteden aandacht aan duurzame borging via feedback-cultuur en leerbeleid.
Directies basisonderwijs
Beleidsondersteuner
Op dit seminarie leer je:
2-daags residentieel seminarie met overnachting