We gaan dieper in op de ethische richtlijnen en principes en je leert hoe je een visie ontwikkelt rond het gebruik van AI-tools op school.
In een smaakmaker of in de basissessie maakte je kennis met enkele ethische richtlijnen en bestaande ethische kaders.
In deze sessie gaan we dieper in op de bestaande kaders van Unesco, de Europese Commissie en het Vlaamse Kenniscentrum Digisprong. Om perspectief te bieden, gaan we ook in op onderzoeken van Oxford en M.I.T. Vervolgens laten we ook enkele AI-toepassingen zelf aan het woord.
Met de opgedane kennis buigen we ons over jouw schoolvisie: hoe past artificiële intelligentie in dat plaatje? Waarom vinden we het waardevol, of niet?
We kijken naar de impact van AI op lange termijn zodat je als onderwijsprofessional rekening kan houden met de veranderingen die AI teweegbrengt in de maatschappij.
Na deze sessie heb je voldoende handvatten om ethische richtlijnen te formuleren m.b.t. AI-toepassingen op jouw school.
Schoolteams, beleidsteams, kernteams,…
In deze vervolgsessie ontwikkel je een visie over het ethisch gebruik van AI op school.
Prijs voor leden | Prijs voor niet-leden | Sessietijd | Cursuscode | |
---|---|---|---|---|
Team tot en met 20 deelnemers | 645 euro | 709,5 euro | 3 uur | NAIO B2 |
Vanaf de 21ste deelnemer | 30 euro per extra deelnemer | 33 euro per extra deelnemer | 3 uur | NAIO B2 |
Vanaf eind april zijn er verschillende plandagen waarop de aanvragen verdeeld worden onder de lesgevers. Zij nemen daarna zo snel mogelijk contact op om jouw aanvraag verder te bespreken en de datum definitief vast te leggen. De laatste plandag is op vrijdag 7 juni 2024.
Teamvorming
Bij jou op school tijdens een pedagogische studiedag