Problemen met inloggen?
Stuur een mailtje naar communicatie@ovsg.be
(Vermeld duidelijk over welk platform het gaat.)

 

Traject Topstart voor beginnende directies Secundair Onderwijs

Ben je gestart als directeur in het (buitengewoon) secundair onderwijs? Of heb je een andere leidinggevende functie in het onderwijs? Dan is deze opleiding iets voor jou!

Lees meer

Traject Topstart voor beginnende directies Deeltijds Kunstonderwijs

Ben je gestart als directeur in het deeltijds kunstonderwijs? Of heb je een andere leidinggevende functie in het onderwijs? Dan is deze opleiding iets voor jou!

Lees meer

Traject Topstart voor beginnende directies Basisonderwijs

Ben je gestart als directeur in het (buitegewoon) basisonderwijs, volwassenonderwijs of CLB? Of heb je een andere leidinggevende functie in het onderwijs? Dan is deze opleiding iets voor jou!

Lees meer

Ontmoetingsdag in stijl voor de schoolsecretariaten

Naar jaarlijkse gewoonte organiseren wij voor de schoolsecretariaten onze ‘Ontmoetingsdag in stijl’.

Lees meer

Klassiek voorbij de techniek

Wat is klassiek in klassieke dans? De techniek, de stijl of iets anders?

Lees meer

ICT in de les PAV

ICT-tools inzetten in de dagelijkse klaspraktijk om leerlingen te activeren en motiveren.

Lees meer

Beelddenkers in de klas – tips en trics om het artistiek leerproces van visueel denkende kinderen en volwassenen te stimuleren en te optimaliseren

Wat is beelddenken of visueel denken? Hoe herken ik kinderen of volwassenen die visueel denken? Hoe kan ik best met beelddenkers aan de slag in de klas of in het atelier? Na een grondige omkadering wat visueel denken inhoudt, bekijken we met concrete tips en trics hoe we het leerproces kunnen stimuleren en optimaliseren.

Lees meer

STEM: Computationeel denken – eenvoudig coderen en programmeren voor de lagere school

 Doelgroep – voor wie

  • Individuele leerkrachten van K3 tot en met L6 en ICT-co’s.
  • Deze basissessie richt zich op mensen die:
    • willen kennis maken met deze materie met de bedoeling om te starten met coderen en programmeren in de eigen klas.

      of


       
    • al een eerste poging hebben gedaan met computerdenken in de eigen klas en er op een meer gestructureerde manier mee verder willen.
       
  • Deze basissessie is NIET bedoeld voor experten in dit onderwerp.

In deze nascholing kom je te weten hoe een computer denkt en hoe je hoe je daar zeer concreet en laagdrempelig in je klas kan aan werken.

Lees meer

Iedereen actief in de klas

Een krachtige leeromgeving creëren door gebruik te maken van leerlingactieve werkvormen die diversiteit erkennen en autonomie en motivatie bevorderen.

Lees meer

ICT in de les PAV

ICT-tools inzetten in de dagelijkse klaspraktijk om leerlingen te activeren en motiveren.

Lees meer

Eerstvolgende nascholingen

    Blijf op de hoogte

    e-zine voor stedelijk en gemeentelijk onderwijs