Problemen met inloggen?
Stuur een mailtje naar communicatie@ovsg.be
(Vermeld duidelijk over welk platform het gaat.)

 

Traject Topstart voor beginnende directies Secundair Onderwijs

Ben je gestart als directeur in het (buitengewoon) secundair onderwijs? Of heb je een andere leidinggevende functie in het onderwijs? Dan is deze opleiding iets voor jou!

Lees meer

Traject Topstart voor beginnende directies Deeltijds Kunstonderwijs

Ben je gestart als directeur in het deeltijds kunstonderwijs? Of heb je een andere leidinggevende functie in het onderwijs? Dan is deze opleiding iets voor jou!

Lees meer

Traject Topstart voor beginnende directies Basisonderwijs

Ben je gestart als directeur in het (buitegewoon) basisonderwijs, volwassenonderwijs of CLB? Of heb je een andere leidinggevende functie in het onderwijs? Dan is deze opleiding iets voor jou!

Lees meer

STEM lager

Je verdiept je in de basisprincipes van STEM en i.b., in onderzoekend en ontwerpend leren zodat je dit kan toepassen in jouw klaspraktijk.

Lees meer

STEM kleuter

Toepassen van de  basisprincipes van STEM,  ontdekkend, onderzoekend en ontwerpend leren in jouw klaspraktijk.

Lees meer

Ontmoetingsdag in stijl voor de schoolsecretariaten

Naar jaarlijkse gewoonte organiseren wij voor de schoolsecretariaten onze ‘Ontmoetingsdag in stijl’.

Lees meer

ICT in de les PAV

ICT-tools inzetten in de dagelijkse klaspraktijk om leerlingen te activeren en motiveren.

Lees meer

Beelddenkers in de klas – tips en trics om het artistiek leerproces van visueel denkende kinderen en volwassenen te stimuleren en te optimaliseren

Wat is beelddenken of visueel denken? Hoe herken ik kinderen of volwassenen die visueel denken? Hoe kan ik best met beelddenkers aan de slag in de klas of in het atelier? Na een grondige omkadering wat visueel denken inhoudt, bekijken we met concrete tips en trics hoe we het leerproces kunnen stimuleren en optimaliseren.

Lees meer

STEM: Computationeel denken – eenvoudig coderen en programmeren voor de lagere school

    n deze nascholing kom je te weten hoe een computer denkt en hoe je hoe je daar zeer concreet en laagdrempelig in je klas kan aan werken.

    Lees meer

    Iedereen actief in de klas

    Een krachtige leeromgeving creëren door gebruik te maken van leerlingactieve werkvormen die diversiteit erkennen en autonomie en motivatie bevorderen.

    Lees meer

    Eerstvolgende nascholingen

      Blijf op de hoogte

      e-zine voor stedelijk en gemeentelijk onderwijs