Problemen met inloggen?
Stuur een mailtje naar communicatie@ovsg.be
(Vermeld duidelijk over welk platform het gaat.)

 

Visietekst pedagogische begeleiding

dinsdag 17 mei 2016

Begeleiden betreft het primaire proces van het ondersteunen op meso- en microniveau van onderwijsprofessionals en CLB-medewerkers, zowel individueel als in teams. Indien nodig bieden begeleiders, naast de ondersteuning van het handelen en de leerprocessen van onderwijsprofessionals en CLB-medewerkers, ook ondersteuning op sociaal-emotioneel vlak in functie van het bereiken van de vooropgestelde leerdoelen. Het primaire proces van begeleiden heeft tot finaal doel het creëren van positieve effecten voor diverse onderwijsactoren. Hierdoor wordt de onderwijskwaliteit van onderwijsinstellingen en de kwaliteit van de leerlingenbegeleiding van CLB’s geoptimaliseerd. Deze visietekst biedt een antwoord op de volgende drie vragen (Van der Loo, Geelhoed & Samhoud, 2007) aan de hand van een aantal krachtlijnen:

  • Kernwaarden: welke overtuigingen en principes volgen pedagogisch begeleiders van OVSG?
  • Kernkwaliteiten: waarin blinken pedagogisch begeleiders van OVSG uit?
  • Gewaagd doel: wat zijn de uitdagingen voor pedagogisch begeleiders van OVSG?

Download de pdf voor de volledige visietekst.

Eerstvolgende nascholingen

    Blijf op de hoogte

    e-zine voor stedelijk en gemeentelijk onderwijs