Problemen met inloggen?
Stuur een mailtje naar communicatie@ovsg.be
(Vermeld duidelijk over welk platform het gaat.)

 

STEM lager

Kinderen zijn erg geïnteresseerd in hun omgeving. Ze observeren allerlei dingen en stellen die voortdurend in vraag. Vanuit die verwondering duiken we tijdens deze sessie in de wereld van STEM. Meteen sluiten we ook naadloos aan bij de nieuwe matrix van het secundair onderwijs waarin STEM een prominente plaats heeft gekregen.

Tijdens deze sessie kruip je als leerkracht zelf in de huid van de ontwerper/onderzoeker. Op die manier ervaar je ‘aan den lijve’ welke vaardigheden jouw leerlingen nodig hebben om uit te groeien tot STEM-geletterde kinderen. Meteen voel je ook aan hoe je hen daarbij gericht kan ondersteunen.  Verder bekijk je welke uitgangspunten belangrijk zijn voor STEM en waar je deze in de leerplannen kan terugvinden. Terug in je klas kan je zelfstandig aan de slag dankzij de praktijkvoorbeelden die je worden aangereikt. Indien gewenst wordt de school via het uitwerken van een opdracht en de bijhorende TRAX-begeleiding ondersteund bij het implementeren van de STEM-inhouden in de klaspraktijk.

Tijdens de vorming leer je:

  • Wat STEM is en waarom STEM belangrijk is voor je klaspraktijk.
  • Een kwaliteitsvolle, ontwerpende/onderzoekende STEM-activiteit uitwerken voor jouw klas.
Locatie: 

OVSG - Madou Zaal 3

OVSG - Madou Zaal 3
Bischoffsheimlaan 1-8, 5de verdieping
1000
Brussel
Lesgever en data: 
Lesgever: 
Data: 
donderdag 14 januari 2021 - 09:00 tot 12:00
Lesgever: 
Data: 
dinsdag 23 maart 2021 - 09:00 tot 12:00
Cursuscode: 
BSTE X2 1000
Prijs: 
€120
De prijzen gelden enkel voor OVSG-leden. Voor niet OVSG-leden wordt de kostprijs met 10 % verhoogd.
  • Zeer gevarieerde workshop, wat het ongelooflijk snel liet gaan. De 3 uren vlogen voorbij.
  • Ik vond het heel erg interessant. Dankzij deze vorming heb ik een heel ander zicht op techniek in de klas. Ik zag het eerst niet zitten, maar nu wel. Ik kijk ernaar uit om aan de slag te gaan in de klas met alle voorbeelden die werden aangereikt.
  • Ik vond het op een leuke manier gebracht. Het werd boeiend uitgelegd en de vorming werd afgewisseld met voorbeelden. Dit maakt dat het duidelijk werd en die ideeën neem ik zeker mee naar de praktijk. Door het zelf te ervaren weet ik of het mogelijk is met de kinderen. Vind het jammer dat het al voorbij is!
individu