Problemen met inloggen?
Stuur een mailtje naar communicatie@ovsg.be
(Vermeld duidelijk over welk platform het gaat.)

 

STEM 2 in de lagere school. De tweede sessie: onderzoekend leren

Kinderen zijn¬†erg¬†ge√Įnteresseerd in hun omgeving. Ze observeren allerlei dingen en stellen¬†die voortdurend in vraag. Vanuit die verwondering duiken we tijdens deze sessie in de wereld van STEM. Meteen sluiten we ook naadloos aan bij de nieuwe matrix van het secundair onderwijs waarin STEM een prominente plaats heeft gekregen.¬†

Tijdens deze sessie kruip je als leerkracht zelf in de huid van de¬†onderzoeker. Op die manier ervaar je ‚Äėaan den lijve‚Äô¬†welke vaardigheden jouw leerlingen¬†nodig¬†hebben¬†om uit te groeien tot STEM-geletterde kinderen. Meteen¬†voel je ook aan hoe je hen daarbij gericht kan ondersteunen.¬† Verder bekijk je¬†welke uitgangspunten belangrijk zijn voor STEM en waar je deze in de leerplannen kan terugvinden. Terug in je klas kan je zelfstandig aan de slag dankzij de praktijkvoorbeelden die je worden aangereikt.

  • Wat STEM is en waarom STEM belangrijk is voor je klaspraktijk.¬†

  • Een kwaliteitsvolle,¬†onderzoekende¬†STEM-activiteit uitwerken voor jouw klas.

Hoe kan je je verder verdiepen? Volg de sessie STEM - Ontwerpen leren

Lesgever en data: 
Data: 
dinsdag 30 april 2019 - 13:35
De prijzen gelden enkel voor OVSG-leden. Voor niet OVSG-leden wordt de kostprijs met 10 % verhoogd.
Cursuscode: 
BSTE W6

Zeer gevarieerde workshop, wat het ongelooflijk snel liet gaan. De 3 uren vlogen voorbij. 

Ik vond het heel erg interessant. Dankzij deze vorming heb ik een heel ander zicht op techniek in de klas. Ik zag het eerst niet zitten, maar nu wel. Ik kijk ernaar uit om aan de slag te gaan in de klas met alle voorbeelden die werden aangereikt.

Ik vond het op een leuke manier gebracht. Het werd boeiend uitgelegd en de¬†vorming¬†werd afgewisseld met voorbeelden. Dit maakt dat het duidelijk werd en die idee√ęn neem ik zeker mee naar de praktijk. Door het zelf te ervaren weet ik of het mogelijk is met de kinderen. Vind het jammer dat het al voorbij is!¬†

team
Domeinen: 

Eerstvolgende nascholingen

    Blijf op de hoogte

    e-zine voor stedelijk en gemeentelijk onderwijs