Problemen met inloggen?
Stuur een mailtje naar communicatie@ovsg.be
(Vermeld duidelijk over welk platform het gaat.)

 

Individueel [SO]

Tijdens deze dag verken je de voordelen van co-teaching voor leraar én leerling.  Lees meer
Nieuw Statistiek en Logica/Bewijzen/Verzamelingen zijn twee verrassend leuke nieuwigheden in de eindtermen wiskunde voor de eerste graad. Met deze navorming willen we alle aanwezigen handvaten aanreiken om er didactisch bevlogen mee om te gaan. De navorming bestaat uit twee delen: Ă©Ă©n deel over statistiek en Ă©Ă©n deel over logica/bewijzen/verzamelingen. Lees meer
Teamleden maken kennis met het ICF kader en de visie erachter. Zij verkennen de mogelijkheden van het gebruik binnen het buitengewoon onderwijs. Lees meer
Nieuw Tijdens deze reeks ontwikkelen we een aantal concrete, praktijkgerichte activiteiten/projecten rond computationeel denken. Lees meer
Uitwerken van visie en beleid op ouderbetrokkenheid en partnerschappen. Lees meer
Als administratief personeelslid ben jij de persoon waarbij iedereen met vragen terecht komt. Ken je rol als doorgeefluik tussen school en ouders, leer omgaan met agressie en word die papieren communicatiestroom de baas. Lees meer
Nieuw In het kader van gedeelde verantwoordelijkheid van de school of academie en haar teamleden en voor het bevorderen van de samenwerkingscultuur, kunnen, naast de directeur, ook andere collega’s een coachingsopdracht opnemen. Tijdens deze sessie krijg je de kans om met collega’s te oefenen. Tijdens deze vorming leer je: Lees meer
Maak kennis met de principes en methodieken van nieuwe autoriteit en geweldloos verzet om op een krachtige maar toch verbindende manier probleemgedrag op school aan te pakken. Lees meer
Uitwerken van visie en beleid op omgaan met en aanpakken van moeilijk gedrag. Lees meer
Nieuw Als starterscoach of mentor ben jij, naast de directeur, de ideale man of vrouw om een startend teamlid te begeleiden bij de aanvang van zijn onderwijsloopbaan. Lees meer

Eerstvolgende nascholingen

    Blijf op de hoogte

    e-zine voor stedelijk en gemeentelijk onderwijs