Problemen met inloggen?
Stuur een mailtje naar info@ovsg.be

 

Individueel [SO]

Nieuw Te veel startende leraren verlaten het onderwijs in de eerste jaren van hun loopbaan. Wat een verspilling van onderwijskundig talent! Lees meer
Nieuw Achtergronden en basis van de CLIL-methodologie, aspecten van een CLIL-les, activerende werkvormen in CLIL, CLIL-materiaal maken, evalueren in CLIL. Lees meer
Nieuw Je ontwikkelt in de gekozen doeltaal materiaal voor je eigen vak en je probeert dit uit via microteaching. Op die manier kan je op feedback rekenen op je les en je leerlingenmateriaal en word je meer zelfzeker in je CLIL-klas. Enkel voor wie al de basis van CLIL beheerst, voor een basiscursus ingeschreven is, of al CLIL-ervaring heeft. Lees meer
Nieuw Omdat CLIL & ICT hand in hand gaan, wordt voor wie de basis van CLIL beheerst, voor een basiscursus ingeschreven is, of al CLIL-ervaring heeft, een opleiding CLIL en ICT voorzien. Lees meer
Nieuw Te veel startende leraren verlaten het onderwijs in de eerste jaren van hun loopbaan. Wat een verspilling van onderwijskundig talent! Lees meer
Hoe organiseer ik als TA, TAC, stagebegeleider… kwaliteitsvolle leerlingenstages conform de nieuwe regelgeving en conform het nieuwe referentiekader onderwijskwaliteit (ROK)? Lees meer
Nieuw Samenwerken met ouders, leerlingen en leerkrachten, hoe doe je dat? Door goed te communiceren! Leer via deze sessie verschillende methodieken aan die je kunt toepassen in je eigen schoolcontext. Lees meer
Nieuw Hoe zit het met de leertrajecten in het secundair onderwijs? Wie volgt het gemeenschappelijke curriculum en wie krijgt een individueel traject? We ontwarren samen het kluwen aan mogelijkheden en bekijken hoe je als leerkracht meer grip krijgt op de leertrajecten van je leerlingen. Lees meer
Nieuw Tijdens deze vorming krijg je handvatten aangereikt om een krachtige leeromgeving te cre√ęren. Zet je leerlingen aan tot interactie aan de hand van actieve werkvormen, passend bij jouw leerlingen en lesinhoud. Lees meer
Nieuw Via een gloednieuw nascholingsaanbod, dat bestaat uit twee halve dagen, informeren wij je over actief pluralisme en geven we concrete tips en voorbeelden over hoe je op school en in de klas een actief pluralistische basishouding bij leerlingen kan realiseren. Het eerste luik is een algemene kennismaking, het tweede luik is eerder pragmatisch. Je kunt de sessies ook apart volgen. Lees meer

Eerstvolgende nascholingen

    Blijf op de hoogte

    e-zine voor stedelijk en gemeentelijk onderwijs