Problemen met inloggen?
Stuur een mailtje naar communicatie@ovsg.be
(Vermeld duidelijk over welk platform het gaat.)

 

Individueel [SO]

Nieuw Meer nog dan andere etnische of culturele minderheidsgroepen, roept de aanwezigheid van Roma in onze klassen en scholen de vraag op in hoeverre een specifieke aanpak vereist is.   Deze vorming gaat in op wat de Roma nu zo typeert en staat stil bij de spanning tussen een doelgroepgerichte en inclusieve aanpak. De vraag hoe we best recht kunnen doen aan verschillen staat daarbij centraal.  Lees meer
Nieuw Hoe kan je je, als leerkracht van de basisvorming, zo goed mogelijk voorbereiden op de vernieuwingen in de 2de graad? Lees meer
Nieuw In je opdracht als ondersteuner ‘switch’ je regelmatig van positie. Je hebt verschillende petten op en dit maakt je taak complex maar ook gevarieerd. We verkennen deze verschillende petten gedurende 5 vormingsdagen. Lees meer
Nieuw De mentor: investeren in de toekomst  Lees meer
Nieuw Leer professioneel omgaan met elkaar, startend vanuit respectvolle communicatie.  Lees meer
Nieuw Samen verantwoordelijk zijn voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften is realiteit, maar zorgt af en toe voor verwarring. We zitten drie dagen samen om elkaars rol te leren kennen. Lees meer
Nieuw Levensbeschouwelijke verschillen leiden soms tot spanning op de klasvloer. Hoe ga je als leerkracht en school om met vragen om de hoofddoek te dragen tijdens de les, een gebedsruimte in te richten op school, gescheiden zwemlessen voor jongens en meisjes, of het aanbieden van halal voeding?   Deze nascholing brengt nuance en inhoudelijk inzicht in deze complexe en meestal sterk gepolariseerde vraagstukken.  Lees meer
Nieuw Tijdens deze vorming leer je alles hierover: wat is het en wat is het niet? Waarom zouden we het gebruiken op onze school? Lees meer
Nieuw Maak kennis met de 7 uitgangspunten van HGW en ontdek hoe het de kwaliteit van je onderwijs en de leerlingenbegeleiding kan versterken.  Lees meer
Nieuw Hoe kan je als beleidsteam de modernisering in de 2de graad kwaliteitsvol implementeren en koppelen aan het schooleigen pedagogisch project? Lees meer