Problemen met inloggen?
Stuur een mailtje naar communicatie@ovsg.be
(Vermeld duidelijk over welk platform het gaat.)

 

Individueel [SO]

Nieuw Levensbeschouwelijke verschillen leiden soms tot spanning op de klasvloer. Hoe ga je als leerkracht en school om met vragen om de hoofddoek te dragen tijdens de les, een gebedsruimte in te richten op school, gescheiden zwemlessen voor jongens en meisjes, of het aanbieden van halal voeding?   Deze nascholing brengt nuance en inhoudelijk inzicht in deze complexe en meestal sterk gepolariseerde vraagstukken.  Lees meer
Nieuw Maak kennis met de 7 uitgangspunten van HGW en ontdek hoe het de kwaliteit van je onderwijs en de leerlingenbegeleiding kan versterken.  Lees meer
Nieuw Meer nog dan andere etnische of culturele minderheidsgroepen, roept de aanwezigheid van Roma in onze klassen en scholen de vraag op in hoeverre een specifieke aanpak vereist is.   Deze vorming gaat in op wat de Roma nu zo typeert en staat stil bij de spanning tussen een doelgroepgerichte en inclusieve aanpak. De vraag hoe we best recht kunnen doen aan verschillen staat daarbij centraal.  Lees meer
Tijdens deze dag verken je de voordelen van co-teaching voor leraar én leerling.  Lees meer
Moeilijke gespreken in de klas over politiek, levensbeschouwing en diversiteit? Tijdens dit traject geef je actief pluralisme vorm en leer je hoe best in gesprek gaat met je leerlingen, van discussie naar dialoog.  Lees meer