Tijdens de nascholing 'Projectmanagement' verwerf jeĀ allerlei technieken om projecten succesvol op te leveren rekening houdend met tijd, budget en de schoolspecifieke context. Het belang van professionele communicatie en informatie, een goede samenwerking met personeel en externe partners, het delegeren van taken en verantwoordelijkheden enĀ technieken voor planning en opvolging komenĀ eveneens aan bod.
Het organiseren van projecten lijkt vaak eenvoudiger dan het is. Projecten duren langer dan voorzien, de onkosten zijn hoger dan gepland, de samenwerking tussen de collega's of met externen verloopt stroever dan verwacht. Gevolg: het project beantwoordt niet aan de verwachtingen, de resultaten zijn ondermaats.
Ook krijg jeĀ zicht op de voornaamste valkuilen bij het opstarten van projecten.
Deze opleiding bevat zowel theoretische luiken als werkmomenten waarbij deelnemers schoolspecifieke cases kunnen inbrengen.
Vaardigheden:
- algemeen management met inbegrip van beleidsplanning;
- projectmanagement;
- communicatie met inbegrip van interne en externe netwerken;
- kwaliteitszorg.