Problemen met inloggen?
Stuur een mailtje naar communicatie@ovsg.be
(Vermeld duidelijk over welk platform het gaat.)

 

Goesting in STEM - Traject voor de kleuterklas (2 sessies + begeleiding)

 

 

 


Kleuters zijn erg geïnteresseerd in hun omgeving. Ze observeren allerlei dingen en stellen die voortdurend in vraag. Vanuit die verwondering verkennen we in 2 sessies de wereld van STEM.
Dit laat ons toe om op een heel praktische manier de mogelijkheden van STEM bij de peuters en de kleuters te leren kennen.   

voorblad A4_STEM.pubTijdens de eerste sessie van dit traject kruip je als leerkracht zelf in de huid van de ontdekker. Op die manier ervaar je ‘aan den lijve’ wat jouw peuters en kleuters ervaren en nodig hebben om uit te groeien tot een ontdekker van de wereld. Meteen voel je ook aan hoe je hen daarbij gericht kan ondersteunen. Je ontdekt welke kansen er zijn in elk thema en leert een klassiek thema pimpen met verschillende STEM-activiteiten. Terug in je klas kan je zelfstandig aan de slag dankzij de vele voorbeelden die je worden aangereikt.  

De tweede sessie zoomt in op ontwerpend en onderzoekend leren. Goede thema’s, hoeken en boeken zetten je op weg om eenvoudige activiteiten om te bouwen tot volwaardige STEM-ontwerpen en STEM-onderzoeken. Uiteraard ga je in deze vorming alweer praktisch aan de slag. Op die manier ontdek je welke vaardigheden en attitudes wenselijk zijn voor de ontwerpende en onderzoekende peuter en kleuter. Terug in je klas kan je ook na deze tweede sessie aan de slag dankzij de vele voorbeelden die je worden aangereikt. 

Tijdens deze vorming leer je:

  • Wat STEM is in de kleuterschool; 
  • Hoe je STEM kan inzetten in de klas.  
Lesgever en data: 
Data: 
vrijdag 14 februari 2020 - 12:35
De prijzen gelden enkel voor OVSG-leden. Voor niet OVSG-leden wordt de kostprijs met 10 % verhoogd.
Prijsinformatie: 

€ 1170 (2 sessies + begeleiding)

Cursuscode: 
BSTE X3

"Praktijkgerichte vorming, heel toepasbaar in mijn klas.  Super dat we via een digitale tool onze collega’s konden inspireren met STEM." (Ingrid, onthaalklas)

"Wauw, ik wist niet dat er in mijn thema zoveel STEM-kansen zaten.  Ik was kritisch bij de start van het traject en wauw, ik wist niet dat er in mijn thema zoveel STEM-kansen zaten.  Tijd maken om samen met je kleuters te ontdekken."  (Nathalie, 4 jarigen) 

team
Domeinen: