Als digicoach neem jij het voortouw in je team. Je deelt de kennis en inzichten die je meekrijgt vanuit het vormingstraject en je helpt jouw collega’s zich te versterken in hun digitale vaardigheden en in het doelgericht integreren van ICT in hun klaspraktijk.
In de eerste sessie focussen we op de kunst van de juiste coachingsvragen te stellen en geven we handvatten mee die helpend en ondersteunend zijn bij de keuze van geschikte digitale tools.
In de tweede sessie gaan we dieper in op de geleerde coachingsvaardigheden waarbij we vooral aandacht besteden aan het omgaan met weerstand.
Tot slot zetten we ook de rol van de digicoach als onderwijskundige centraal met het TPACK-model als uitgangspunt tijdens het coachingsgesprek.
Deze opleiding sluit aan op het functietraject digicoach (basis).
Tijdens deze vorming leer je:
- wat goede (coachings)vragen zijn ;
- de juiste vragen stellen;
- kritisch kijken naar digitale tools;
- wat weerstand is en hoe je er doelgericht, effectief en constructief mee omgaat;
- een coachingsgesprek voeren met het TPACK-model als uitgangspunt.