Problemen met inloggen?
Stuur een mailtje naar communicatie@ovsg.be
(Vermeld duidelijk over welk platform het gaat.)

 

Curriculumimplementatie Bloom

Doelgroep: leerkrachten, vakgroepen, leerlingbegeleiders, coördinatoren, directies 

Noodzaak, waarom deze vorming volgen?

De taxonomie van Bloom is het ordeningskader waarmee de eindtermen geschreven zijn. Deze methode maakt een indeling in kennisniveaus en beheersingsniveaus mogelijk. Dit zorgt tevens voor de inhoudelijke invulling en concretisering van het curriculum en bijgevolg ook voor de toetsing.

Om deze eindtermen te realiseren in jouw vak, in jouw lessen, op jouw school moet je inzicht hebben in deze taxonomie. Zo zal je vol vertrouwen deze eindtermen gebruiken als basis voor jouw les- en evaluatiepraktijk.

Welke KVA?

In deze vorming krijg je stapsgewijs inzicht in de taxonomie van Bloom. Je zal bijvoorbeeld te weten komen waarom er soms gesproken wordt van de 'herwerkte' of gereviseerde taxonomie. Je zal deze inzichten toepassen aan de hand van casussen en voorbeelden uit de praktijk. Daarvoor zullen jouw ervaringen eveneens een uitgangspunt en meerwaarde zijn.  Je krijgt tips om haalbare en uitdagende doelen te stellen, deze te ordenen en af te stemmen met het verwachte beheersingsniveau.

Tijdens deze vorming leer je:

  • De¬†relatie tussen de eindtermen en de taxonomie van Bloom.¬†
  • De taxonomie van Bloom toegepast op de eindtermen en de klaspraktijk.¬†
  • Afstemming van doelstellingen en evaluatie door inzichten in het beheersingsniveau.¬†¬†
  • Kwaliteisvol onderwijs te realiseren door professioneel over de nieuwe aspecten in het onderwijslandschap in debat te treden met collega‚Äôs.¬†
  • De link met het referentiekader OnderwijsKwaliteit (OK)¬†als principieel uitgangspunt.¬†
Lesgever en data: 
Data: 
vrijdag 26 april 2019 - 14:55
De prijzen gelden enkel voor OVSG-leden. Voor niet OVSG-leden wordt de kostprijs met 10 % verhoogd.
Prijsinformatie: 

‚ā¨ 585

Cursuscode: 
SBLO W1
team

Eerstvolgende nascholingen

    Blijf op de hoogte

    e-zine voor stedelijk en gemeentelijk onderwijs