Welkom in de wondere wereld van de EdTech, niet langer science-fiction maar een versterking voor de onderwijskundige kernpraktijk!
Education technology, wat is het en wat is het niet? Waarom zouden we het gebruiken op onze school?
Lees meerDrie trajecten Lichamelijke Opvoeding: Start - Senior - Junior
We stellen graag 3 trajecten aan u voor die specifiek zijn uitgewerkt voor Leerkrachten LO.
Voor de beginnende leerkracht LO is er Start.
De trajecten Junior en Senior zijn verder toegespitst op het kleuter- of lager onderwijs.
Elk traject bestaat uit meerdere vormingsdagen en een terugkommoment.
Zo proberen we in digitale tijden tegemoet te komen aan de nood aan overleg, het delen van inspiratie en gerichte vorming.
De leerkracht Lichamelijke Opvoeding van uw school voelt waarschijnlijk ook de nood om deel uit te maken van een stimulerend netwerk, waarbij inspiratie, ondersteuning en gerichte LO-vorming aan bod kunnen komen.
Hierbij drie actuele trajecten voor de leraar LO en bewegingsopvoeding die een antwoord kunnen bieden op deze nood.
Lees meer
Webinar ‘schoolteams ondersteunen bij digitale transformatie’
Worden binnenkort alle leerkrachten vervangen door robots? Hoe gaat het eraan toe in de wondere wereld van de EdTech? Waarom zouden we EdTech gebruiken op onze school? Hoe kunnen we onze professionalisering op het vlak van digitale transformatie vormgeven?
Volg het webinar ‘schoolteams ondersteunen bij digitale transformatie’!
Lees meerWebinar ‘kwaliteitsvolle digitale didactiek’
Worden binnenkort alle leerkrachten vervangen door robots? Hoe gaat het eraan toe in de wondere wereld van de EdTech? Waarom zouden we EdTech gebruiken op onze school?
Wil je zelf aan de slag met 'Eduten Playground', het nummer 1 digitaal leerplatform van Finland, dat onderwijskundige excellentie combineert met artificiële intelligentie en gamification.
Volg het webinar ‘kwaliteitsvolle digitale didactiek’!
Lees meer
Moeilijk gedrag bij leerlingen: verhoogde zorg
Volstaat de brede basiszorg niet om het probleemgedrag van sommige leerlingen op te lossen? In deze vorming krijg je tools aangereikt om in te zetten bij leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben in hun sociaal-emotionele ontwikkeling.
Lees meer
Basisregelgeving voor personeelsbeleid in het secundair onderwijs
Maak kennis met een aantal belangrijke basisbegrippen en beginselen van de personeelsregelgeving
Lees meerLeergemeenschappen en lesson study: traject voor procescoaches mét intervisiemomenten
Wouter Schelfhout (auteur van het boek ‘Team school’) licht toe wat de meerwaarde is van het werken met leergemeenschappen en lesson study binnen de school, hoe je dit als procescoach haalbaar kan opstarten en vorm geven en hoe je als procescoach kan wisselwerken met het schoolbeleid. Het gaat om een praktijkgerichte opleidingsdag die de basis vormt om concreet leergemeenschappen en lesson study op te starten, gevolgd door drie intervisies waarbij er diepgaand verder geleerd wordt ‘on the job’.
Lees meerLeergemeenschappen en lesson study: traject voor procescoaches
Wouter Schelfhout (auteur van het boek ‘Team school’) licht toe wat de meerwaarde is van het werken met leergemeenschappen en lesson study binnen de school, hoe je dit als procescoach haalbaar kan opstarten en vorm geven en hoe je als procescoach kan wisselwerken met het schoolbeleid. Het gaat om een praktijkgerichte opleidingsdag, gericht op minstens 12 (2 groepen van 6) en maximum 28 (4 groepen van 7) deelnemers, die de basis vormt om concreet leergemeenschappen en lesson study op te starten.
Lees meerLeergemeenschappen en lesson study: aan de slag!
Wouter Schelfhout (auteur van het boek ‘Team school’) licht toe wat de meerwaarde is van het werken met leergemeenschappen binnen de school, hoe je hiermee concreet en haalbaar kan werken aan schoolontwikkeling en hoe je hiermee vorm kan geven aan onderwijskundig beleid conform kwaliteitsverwachtingen uit het OK. Het gaat om een opleiding van een dag of twee halve dagen. Deze kan gericht zijn op het volledige of een deel van het schoolteam.
Lees meerLeergemeenschappen en lesson study: inleidende sessie
Wouter Schelfhout, auteur van het boek ‘Team school. Leergemeenschappen creëren in onderwijs’ uitgegeven bij Lannoo Campus licht toe wat de meerwaarde is van het werken met leergemeenschappen binnen de school.
Het gaat om een inleidende interactieve sessie van 3 uur (voor- of namiddag, kan worden aangepast aan noden van de school). Deze kan gericht zijn op het volledige of een deel van het schoolteam.