Problemen met inloggen?
Stuur een mailtje naar communicatie@ovsg.be
(Vermeld duidelijk over welk platform het gaat.)

 

Woord

Traject: Body, Mind en Music

DEEL 1:  Musiceren = functioneel bewegen ! 

Laban in het dansonderwijs: Effort en Ritme in Dans (Verdiepende workshop)

Verder bouwend op de basis workshop gaan we dieper in op Labans Eukinetics en bewegingsritmes. We nuanceren en verrijken het bestaande systeem en leren hoe we dit kunnen toepassen bij het beoordelen en bijsturen van studenten in lessen, toonmomenten en audities. De nadruk blijft echter bij danscreatie met en voor leerlingen. Met dit in gedachten passen we ons model van danskwaliteiten toe bij het ontwikkelen van choreografie√ęn en van personages in dans en theater.

Laban in het dansonderwijs: Dans als Medium (Basisworkshop)

Rudolf Laban was een choreograaf en architect in de eerste helft van de 20ste eeuw die baanbrekend werk verrichtte in danstheorie en danseducatie. In deze basis workshop kijken we naar de verschillende stromingen die voortvloeiden uit zijn gedachtengoed, gaande van choreologie, bewegingsanalyse en notatie bij dans, tot bewegingspsychologie voor acteurs. Vervolgens kijken we hoe we deze bevindingen kunnen toepassen in creatief werk met leerlingen dans.

Traject: Kunst- en cultuurfilosofie

In 3 sessies leer je verschillende aspecten van kunst- en cultuurfilosofie.

Omgaan met ADHD in je klas - methodiektraining

Na het krijgen van een basis over ADHD, kan het ook nuttig zijn om een praktische benadering te volgen.

In deze studiedag wordt gewerkt met casussen, breng dus je eigen voorbeelden mee. 

Omgaan met ADHD in je klas - basismodule

In deze vorming krijg je concrete tips om leerlingen met AD(H)D te begeleiden en te ondersteunen. 

Body, mind and music - deel 2

In deel 1 heb je gezien: dat musiceren, dansen en spreken een vorm van bewegen is, dat we bewegen rond GEWRICHTEN . En hoe je innerlijke voorstelling daar een rol in speelt.

Body, mind and music - deel 1

De Franklin Methode is volledig wetenschappelijk onderbouwd en wordt o.a gebruikt aan de Juilliard School (New York), Conservatorium Wenen, Cirque du Soleil, Royal Ballet etc… Body Mapping is een spin-off van de Alexandertechniek, speciaal voor musici, dansers en woordkunstenaars.

Traject 'Adem voor professionals'

Leer stap voor stap hoe je je ademtechniek aanzienlijk kunt optimaliseren en onderwijzen. 

Lesgeven aan leerlingen met ASS en autisme (Praktijk)

Deze sessie bouwt verder op de basismodule en is vooral praktijkgericht. We passen de leerstof uit de basismodule toe en houden casussen tegen het licht.

Eerstvolgende nascholingen

    Blijf op de hoogte

    e-zine voor stedelijk en gemeentelijk onderwijs