Problemen met inloggen?
Stuur een mailtje naar communicatie@ovsg.be
(Vermeld duidelijk over welk platform het gaat.)

 

Dans

Van leerplan naar praktijk: leerinhouden bij de 6 kerncompetenties

Omgaan met het nieuwe leerplankader is geen evidente klus.

In deze vorming geraak je vertrouwd met de zes kerncompetenties en leer je hoe je deze kan implementeren.

Digitale leermiddelen bij afstands- en contactonderwijs

Via digitale tools en technologische leermiddelen maak je een mix van afstandsonderwijs en contactonderwijs mogelijk.

Het ABC van een artistiek-pedagogisch project

Een schoolbestuur bepaalt vrij de visie organisatie van het deeltijds kunstonderwijs en het artistiek-pedagogische visie. Deze vorming helpt jou op weg.

Traject: Body, Mind en Music

Tijdens dit traject staan we stil bij verschillende fysieke en mentale processen die van belang zijn bij musiceren, zoals functioneel bewegen, de hefboombeweging en een correcte ademhaling.

Breed evalueren in het DKO

Evalueren is meer dan punten geven. Het is een instrument voor verdere ontwikkeling. Tijdens deze 3 vormingen krijgen deelnemers zicht op wat belangrijk is om de kwaliteit te bewaken van het evaluatieproces.

Praktijkles klassieke dans voor leerkrachten dans

Ginny Hendricksen zal twee praktijklessen verzorgen die je op je eigen tempo kan volgen. Het gaat om een klassieke dansles, waarin ook aandacht is voor improvisatie.

Viewpoints

Tijdens deze interactieve workshop verkennen we samen de beginselen van de Viewpoints methode: een trainings-en compositiepraktijk die vaak gebruikt wordt door regisseurs en choreografen om performers te trainen in bewustzijn van bijvoorbeeld ruimtegebruik, muzikaliteit, vorm en contrast.

Studiedag voor dansleerkrachten

Op woensdag 11 december kunnen leerkrachten dans hun keuze maken uit de verschillende workshops en observatielessen die georganiseerd worden in cultuurcentrum ter Dilft te Bornem.

1ste dansdag voor dansdocenten

Hoe kan je jouw leerlingen zo goed mogelijk voorbereiden op een professionele danscarrière en dus ook op een daaraan voorafgaande auditie?

Hoe kan je hen zowel mentaal als fysiek de beste voorbereiding meegeven?

Laban in het dansonderwijs: Effort en Ritme in Dans (Verdiepende workshop)

Verder bouwend op de basis workshop gaan we dieper in op Labans Eukinetics en bewegingsritmes. We nuanceren en verrijken het bestaande systeem en leren hoe we dit kunnen toepassen bij het beoordelen en bijsturen van studenten in lessen, toonmomenten en audities. De nadruk blijft echter bij danscreatie met en voor leerlingen. Met dit in gedachten passen we ons model van danskwaliteiten toe bij het ontwikkelen van choreografieën en van personages in dans en theater.

Eerstvolgende nascholingen

    Blijf op de hoogte

    e-zine voor stedelijk en gemeentelijk onderwijs