Problemen met inloggen?
Stuur een mailtje naar info@ovsg.be

 

Teamgericht [DKO]

DKOTrix Organisatie, communicatie, evaluatie, inspiratie... Lees meer
Nieuw DKOTrax Werken aan zorg begint bij het organiseren van een kwalitatief zorgbeleid dat vertrekt vanuit de kerngedachte ‘zorg dragen voor iedereen’. Daarvoor heb je een realistisch zorgbeleidsplan nodig. In deze teamvorming bespreken we de vragen en noden die zich hierbij aandienen en bieden we een plan van aanpak. Lees meer
Nieuw DKOTrax Iedereen heeft de mond vol van communicatie. We doen het allemaal, maar doen we het wel goed? Gebeurt de communicatievoering met of zonder overleg? Zijn de verschillende communicatieboodschappen op elkaar afgestemd? Zijn er duidelijke taakopdrachten, richtlijnen en/of aanwijzingen? Lees meer
Nieuw DKOTrax Samen met jou gaan we op zoek naar passende manieren om leerlingen te evalueren. We begeleiden jouw team in de zoektocht naar mogelijkheden om het evalueren kwaliteitsvol aan te pakken. Lees meer
DKOTrax Een leerplan omschrijft de doelen voor het leeraanbod in de academies en vormt de basis voor de leerprogramma’s en lessen. Deze vorming helpt jouw team om het leerplan om te zetten naar de lespraktijk. We zetten je concreet op weg, presenteren verschillende flexibele modellen en schetsen toepassingsmogelijkheden die je als uitgangspunt kunt hanteren. Lees meer
Nieuw DKOTrax De vorming ‘Samen musiceren in de lagere graad’ ontstond vanuit de expertise van het pilootproject Musi’X. In deze teamcursus gaan we met het academieteam samen op zoek naar mogelijkheden om het samen musiceren vanaf het prille begin van de muziekopleiding een centrale plaats te geven. Musiceren leer je immers vooral door te doen, door te ervaren en door te beleven. Het mooie is dat je dit samen kunt doen, zowel instrumentaal als vocaal. Lees meer
Nieuw DKOTrax In deze workshop kan je zelf ervaren hoe een domeinoverschrijdende initiatie voor 6- en 7-jarigen eruit ziet, voelt en hoort! Lees meer
Nieuw DKOTrax Elke academie moet beschikken over een goedgekeurd nascholingsplan. Dat is niet alleen een bewuste opsomming van nascholingen en vormingen maar ook een ‘manier’ van leren.   Lees meer
Nieuw DKOTrax Wat betekenen cijfers? Wat is hun belang voor kwaliteitszorg binnen de werking van academies? Hoe definiëren we onze data-cultuur? Welke databronnen zijn relevant? Hoe kunnen we ze kwalitatief en kwantitatief correct lezen en interpreteren? Hoe kunnen we ze aanwenden in functie van het schoolbeleid en de kwaliteitsontwikkeling? Lees meer

Eerstvolgende nascholingen

    Blijf op de hoogte

    e-zine voor stedelijk en gemeentelijk onderwijs