Problemen met inloggen?
Stuur een mailtje naar info@ovsg.be

 

Teamgericht [BO]

Vernieuwend Wanneer je kijkt naar kinderen zie je verbazingwekkende talenten. Sommigen zijn een kei in techniek, anderen bloeien open op een podium, de ene voelt zich in zijn element tijdens de les Frans terwijl de andere wegdroomt tijdens het schrijven van een gedicht… Lees meer
Vernieuwend Vind je kennis over het totaalbeeld van het kind belangrijk? Hecht je belang aan talenten? Vind je de huidige rapportering te beperkt om je leerlingen juist te oriënteren naar het secundair onderwijs? Mogen kinderen op een actieve manier meedenken tijdens de ontdekkingstocht naar zichzelf? Lees meer
Vakkundig We starten met een luikje rond algemene didactiek en geven concrete antwoorden op de volgende vragen Lees meer
Planmatig In deze sessie gaan we uitvoerig in op de verschillende gradaties bij het observeren van kinderen. Lees meer
Vernieuwend We gaan schoolspecifiek nadenken hoe we de Trotsdooswerking kunnen versterken en uitbreiden naar  het volledige klas- en schoolgebeuren. Lees meer
Vernieuwend In het ontwikkelingsplan ICT wordt het verband aangetoond tussen de eindtermen ‘leren leren’ en de eindtermen ICT. Lees meer
Vernieuwend OVSG publiceerde een nieuw ontwikkelingsplan. Hierin staat de visie over leren leren beschreven en zijn doelen in leerlijnen geformuleerd. Lees meer
Vernieuwend OVSG publiceerde een nieuw ontwikkelingsplan. Hierin staat de visie over leren leren beschreven en zijn doelen in leerlijnen geformuleerd. Lees meer
Vernieuwend Waarom is het gemakkelijk om wiskunde of spelling te evalueren en zo moeilijk om muzische vorming te evalueren? In deze studiedag leer je om doelgericht te evalueren aan de hand van criteria. Je ervaart hoe je aan zelfevaluatie kan doen, hoe je kan reflecteren en hoe je kan rapporteren. Je krijgt heel wat voorbeelden van breed evalueren. Lees meer
Nieuw Vakkundig OVSG werkt momenteel aan de digitale zorgpublicatie ‘Expeditie M’. Deze tool moet een handig naslagwerk worden voor scholen die zorgzaam aan de slag willen met al hun (toekomstige) leerlingen. In één van de hoofdstukken zal het leergebied wiskunde centraal staan. Voor elke fase van het zorgcontinuüm worden er aandachtspunten voor de klasleraar aangereikt. Lees meer

Eerstvolgende nascholingen

    Blijf op de hoogte

    e-zine voor stedelijk en gemeentelijk onderwijs